Those of you who follow me on instagram already know and have seen some pictures of my weekend in Rome, but who among you hasn’t seen anything yet will find in this post the first part of this trip.
After years we decided…
to come back in Rome who as always greeted us with its incredible beauty. Certainly, together with Paris it’s the most beautiful city in the world, don’t you think? You can breath so much history, there is that magical and a little dreamy atmosphere, not to mention the food which is divine!
The sunset in itself is already a gorgeous and peaceful moment, but in Rome, in Rome this feeling is tripled. See the city turn red while the church bells rang and slowly see the rays of sun disappear behind the bell towers overflown by birds. These things are really hard to describe, but the memories and feelings of that moment remain forever.
We were walking non-stop for the city, from morning until late night, and in these cases be comfortable and chic is a must. A leather skirt, a striped shirt and a parka tied at the waist with a belt to give that feminine and elegant touch.
For the first time I show you my new vintage treasure, a wonderful Hermés gifted to me by mom of my boyfriend, it’s truly a treasure!
My beloved Vertu that I used for the past month and half came with me on this adventure and captured all the magical moments of this trip.
Chi di voi mi segue su instagram saprà già e avrà visto qualche foto del mio week-end a Roma, ma chi di voi non ha ancora visto nulla, troverà in questo post la prima parte di questo viaggio.
Dopo anni abbiamo deciso di tornare a visitare la splendida Roma che come sempre ci ha accolto con la sua bellezza incredibile. Sicuramente insieme a Parigi è la città più bella al mondo, non credete? Si respira così tanta storia, c’è un clima così magico e un pò sognante, per non parlare di cibo che è divino!
Il tramonto di per se è già un momento così emozionante e bello, ma a Roma, a Roma questa sensazione viene triplicata. Vedere la città tingersi di rosso mentre le campane della chiesa suonavano e piano piano vederlo nascondersi e spegnersi dietro i campanili sorvolati da uccelli. Sono cose veramente difficili da descrivere, ma nei ricordi e le sensazioni di quel momento rimangono per sempre.
Passeggiavamo non stop per la città, dal mattino fino a tarda sera, e in questi casi un look comodo e chic è d’obbligo. Una gonna di pelle, una maglia a strisce e un parka legato in vita da un cinturino per dare un tocco e una forma più elegante e femminile.
Per la prima volta vi mostro il mio nuovo piccolo tesoro vintage, una meravigliosa Hermés regalatemi dalla mamma del mio fidanzato, è veramente un tesoro!
Il mio amato Vertu che utlizzo da ormai più di un mese, mi ha accompagnata in questa avventura e ha catturato tutti i momenti magici di questo viaggio.
Parka / CAMAIEU
Stripe shirt / ZARA
Leather skirt / ZARA
Bag / Vintage HERMES
8 Comments
Lovely layering xx
11 November 2014 at 13:33http://wllwproject.com
How cool and chic!
11 November 2014 at 15:50Stunning outfit! Great pictures and styling job!I love the layering! You have an amazing style!
♥XO♥
Jeanne
http://fashionmusingsdiary.com
Great look! lovely pictures!
11 November 2014 at 17:03http://sweetmona.com/blog/little-black-dress-by-oasap/
thanks dear!
11 November 2014 at 19:06thank you so so much Jeanne for all the compliments!
11 November 2014 at 19:07Thank you!
11 November 2014 at 19:07Hai ragione, Roma è magica e tornare ogni volta è un sogno, poi al tramonto i colori della città si fanno così caldi e accoglienti… un sogno!
p.s.= mi piace tantissimo il tuo look.. semplice, comodo e d'effetto!
Erika
12 November 2014 at 0:23lens & anything else
Beautiful pictures and adorable outfit. Love the layering!
13 November 2014 at 12:58xx,
E.
http://www.theslowpace.com