Follow:

Angelica

LOOKING FOR A PERFECT BLAZER
READ MORE

Travels

AN AUTUMN WEEKEND BY THE LAKE
READ MORE

Beauty

HOW I TAKE CARE OF MY SKIN, AUTUMN BEAUTY PRODUCTS
READ MORE

Lifestyle

LOCANDA AL COLLE, TUSCANY, ITALY
READ MORE

Inspiration

INSTAGRAM TO INSPIRE : Krissy Saleh
READ MORE

Fashion

SHOPBOP BIG SALE ALERT!
READ MORE
 
 
 

Angelica

LOOKING FOR A PERFECT BLAZER
READ MORE

Travels

AN AUTUMN WEEKEND BY THE LAKE
READ MORE

Beauty

HOW I TAKE CARE OF MY SKIN, AUTUMN BEAUTY PRODUCTS
READ MORE

Lifestyle

LOCANDA AL COLLE, TUSCANY, ITALY
READ MORE

Inspiration

INSTAGRAM TO INSPIRE : Krissy Saleh
READ MORE

Fashion

SHOPBOP BIG SALE ALERT!
READ MORE
 
 
 
 
 
 
 
Senza categoria

Make up routine

I’m not a big fan of make up, I mean, it’s obvious that I like to buy all these cute, colorful and scented goodies but I’m so bad to do a great make up so usually I follow a few simple and easy steps.

1. Caudalie Teint Divin peaux claires
I love BB creams, I’ve tried several, but this was the first, and certainly the best. I’m a big fan of this brand and especially of this cream which has a light texture and a wonderful scent.
Non sono una grande fan del make up, voglio dire, è ovvio che mi piace comprare tutte queste cosine carine, colorate e profumate, ma sono veramente scarsa a truccarmi quindi mi limito sempre ad una cosa veloce e semplice.
Adoro le BB cream, ne ho provate parecchie, ma questa è stata la prima, e sicuramente è la migliore. Sono molto affezionata a questo brand e soprattutto a questa crema che ha una texture leggerissima e un profumo che è una meraviglia.
For small adjustments and for illuminate the face in strategic points is better to have a magic pen like this one.
Per piccoli ritocchi o per illuminare il viso nei punti strategici è sempre bene avere un pennellino magico.
3. Kiko Unforgettable waterproof mascara
4. Kiko Definition waterproof eyeliner

If I should go to a desert island and I could bring me only on thing it will be a mascara. I love mascara!
I’ve really tried a billion types of mascaras from more expensive to less expensive, but from a couple of months to now I was faithful to this one from Kiko.
Sometimes I also add a black liquid eyeliner for more cat-eyes look, but in this case I use the mascara only on my top lashes.
Se dovessi andare su un isola deserta e potessi portare una cosa con me ( ovviamente tra i cosmetici, senno porterei qualcosa di piu pratico… o forse no) sarebbe sicuramente il mascara. Adoro il mascara! Ne ho provati davvero un miliardo dai piu costosi ai meno costosi, ma oramai da un po di tempo sono fedele a questo di Kiko.
Ogni tanto aggiungo anche piccole frecce con l’eyeliner nero anch’esso di Kiko per avere uno sguardo più intenso, ma in questo caso uso il mascara solo sulle ciglie superiori.

5. Chanel Stylo Yeux waterproof n.10 ébène

An alternative to the liquid eyeliner is this pencil from Chanel, it’s very soft and the color is very intense, and it’s also waterproof, but seriously!

Un alternativa al eyeliner è questa matita di Chanel, è stramorbida ed è di un nero intenso e la cosa fondamentale è waterproof, ma per davvero! Certi prodotti waterproof sono scarsissimi e in realtà non resistano ne all’ acqua ne a nient’altro.
6. Rimmel powder blush coral

To add a bit of color on my cheeks I use the phard from Rimmel in coral. This was also one of my loyal ally for years. In the summer I don’t use it a lot, but in the winter when my skin is terribly white at least I pretend to have a little bit of color on my cheeks.

Per aggiungere un po di colore sulle guance uso il phard di Rimmel in colore corallo. Anche questo è un mio fedele alleato da anni. D’estate non lo uso molto, diciamo quasi mai, ma d’inverno quando la mia pelle diventa di un bianco cadaverico pretendo di avere almeno le guance un po colorate e se il freddo non collabora ( per fortuna 😉 ) allora scelgo questo rimedio.
Ah, lipsticks! They are so beautiful, they all have a different fragrance, and the colors are so brilliant and some of them have such a sweet taste like candies. I love to buy them, I own many, my favorites are from MAC and YSL especially in shades of pink and orange. 
Ok, I love to buy them, but not as much wear them, I find them very complicated. 
This is one of my favorites, is very durable and long lasting, the color is always uniform and never drool, in short, it has it all!
Ah, rossetti! Sono cosi belli, hanno tutti un profumo diverso, colori cosi brillanti e alcuni hanno un sapore che sembrano caramelle. Adoro comprarli, ne possiedo tantissimi, i miei preferiti sono di MAC e di YSL soprattutto nelle tonalità del rosa e arancio. Ok, adoro comprarli, ma non altrettano indossarli, li trovo molto complicati. Questo è uno dei miei preferiti, è molto resistente e dura a lungo, il colore è sempre uniforme  e non sbava mai, insomma le ha tutte!
8. Dior nude palette

The eye shadows are not a big passion of mine, I use them only on rare occasions, for a romantic dinner or a night with friends. I always choose the natural colors in earthy colors, so this palette is just perfect.

Gli ombretti non sono una mia grande passione, li uso solo nelle rare occasioni per una cena romantica o una serata movimentata con amici. Scelgo sempre le tonalità naturali nei colori della terra, per cui questa palette è semplicemente perfetta.
9. Nail polish 
And finally nail polishes, my BIG passion! I can not resist to
buy always more and more of them, I have almost a hundred now. My Favorites
  are from Kiko which has an impressive variety of colors, they are also
  really strong (a key thing for me) and cheap.
E infine gli smalti, la mia vera passione! Non riesco a resistere a
comprarne sempre di nuovi, ne ho quasi un centinaio ormai. I miei preferiti
 sono di Kiko che ha una varietà di colori impressionanti, inoltre sono
 davvero resistenti ( una cosa fondamentale per me ) e costano poco.

  Sometimes I limit myself to only one color and other times I like to do
  something more fun and creative, because the nail art is always in fashion, we’ve also seen it on the latest catwalks (how amazing were the nails at Prabal Gurung show?)

 Certe volte mi limito ad un colore solo e altre volte mi piace fare
 qualcosa di più divertente e creativo, perchè la nail art è sempre di moda, l’abbiamo visto anche sulle ultime passarelle ( quanto erano bellele unghie proposte da Prabal Gurung?)

Share on
Leave a comment

You may also like

No Comments

  • Reply Ana

    I can't even bring myself to count my nail polish collection… but it's very colourful 😀 and bring me much joy every time I look at it 🙂 .

    And I feel joy when I look at my painted, nails, too.

    15 December 2012 at 18:43
  • Reply Juan Fernández

    Que buenos recomendados! Gracias por compartir. Quiero invitarte a ver las divertidas y bellas ilustraciones de GARABATO, muévete a verlas. Besos y besos.

    15 December 2012 at 23:55
  • Leave a Reply


    *

    Shades of gold

    For a long time i've been looking for a pair of laced boots for fall and finally...

    Close