Follow:

Angelica

UNDER TOUR EIFFEL
READ MORE

Travels

DOLOMITES : FOGGY MORNING IN THE MOUNTAINS
READ MORE

Beauty

NARS: AN AUTUMN MAKE UP
READ MORE

Lifestyle

FIG AND HONEY SPARKLING COCKTAIL
READ MORE

Inspiration

INSTAGRAM TO INSPIRE : Krissy Saleh
READ MORE

Fashion

Vintage embellished mini bag
READ MORE
 
 
 

Angelica

UNDER TOUR EIFFEL
READ MORE

Travels

DOLOMITES : FOGGY MORNING IN THE MOUNTAINS
READ MORE

Beauty

NARS: AN AUTUMN MAKE UP
READ MORE

Lifestyle

FIG AND HONEY SPARKLING COCKTAIL
READ MORE

Inspiration

INSTAGRAM TO INSPIRE : Krissy Saleh
READ MORE

Fashion

Vintage embellished mini bag
READ MORE
 
 
 
 
 
 
 
Beauty

HAIR ROUTINE

angelica-ardasheva-8939
Many times you guys have asked me how I take care of my hair; which products I use, what is my natural color etc. . And to inaugurate my new cut I decided to make this post a little bit different than usual and answer your question!

First of all I must confess that …

I hate going to the hairdresser, so I try to avoid it as much as possible. I don’t like big changes, and I hate to put me in the hands of someone else. If I have to do some disaster it’s better that the fault is mine. And I’ve had several disasters as experience, the green color instead of the promised dark blonde, henna which gave me the red reflection for decades without ever go away even after a thousand colors, a disastrous cut that forced me to go around with hair up for 2 months until they grew up a bit ‘ … well, and there is some more.
In short, even after all these disasters I always prefer to do things by myself rather than put myself in hands of experts.
The color you see is my natural, clear tips are the result of the summer sun united to experiment with the color for meches .
As products I try to use only natural ones, because I wash my hair almost every day, I know it’s wrong, but I get dirty hair very quickly and I’m a little bit obsessed with hair cleaning . I love the lush shampoo and a Russian brand called ” Chistaja linija ” or ” Clean Line “, are really good , but unfortunately they are only available in Russia.
Ah , well, actually I wanted to talk about my new hair cut and I talked about everything except this ! Well, I mean the other day I got strength and I’ve opened the door of the closest hair saloon( since I never go, I can not do the cool girl and tell you that I have a trust hairdresser), and this is the result. What do you think about guys?
Molte volte ragazzi mi avete chiesto come curo i miei capelli, che prodotti uso, qual’è il mio colore naturale ecc. E per inaugurare il mio nuovo taglio ho deciso di fare questo post un po’ diverso dal solito e di rispondere anche alle vostre domande.
Innanzittutto vi confesso che odio andare dal parrucchiere, per cui cerco di evitarlo il più possibile, non mi piacciono grandi cambiamenti, e odio mettere me ( che si tratti di trucco, parucco ecc) nelle mani di qualcun altro. Se devo sbagliare è meglio che la colpa sia mia. E di esperienze dei disastri ne ho avuti parecchie, dal colore verde al posto del promesso biondo scuro, hennè che mi ha dato il riflesso rosso per decenni senza mai andare via anche dopo mille tinte, un taglio disastroso che mi ha costretto ad andare in giro con i capelli raccolti per 2 mesi finche non ricrescevano un po’…beh, chi ne ha più ne metta.
Insomma anche dopo tutti questi disastri preferisco sempre fare cose da me invece che affidarmi a degli esperti, mi limito giusto a qualche spuntatina fatta dalla mia mamma per eliminare le doppie punte ( doppie per modo di dire, perchè ce ne sono molte di più).
Il colore che vedete è il mio naturale, le punte chiare sono il risultato del sole estivo unito a qualche esperimento con la tinta per le meches.
Come prodotti cerco di usare solo quelli naturali, anche perchè lavo i capelli quasi ogni giorno, so che è sbagliato e che non faccio altro che peggiorare la situazione, ma mi si sporcano molto velocemente e io sono a dir poco ossessionata dalla pulizia dei capelli.
 Amo molto gli shampoo di lush e di un marchio russo chiamato ” Chistaja linija” ovvero “Linea Pulita”, sono davvero ottimi, ma purtroppo reperibili solo in Russia.
Ah, beh, in realtà vi volevo parlare del mio nuovo taglio e ho parlato di tutto tranne questo! Beh, insomma l’altro giorno mi sono fatta forza e mi sono diretta nel salone più vicino ( dal momento che non ci vado mai, non posso fare la figa e dire che ne ho una parrucchiera di fiducia, scusate), e questo è il risultato. Che ne pensate?

 

Share on
Leave a comment

You may also like

8 Comments

  • Reply Naomi

    So short! But I think it will frame your beautiful face nicely 🙂

    xoxo

    The Occasional Indulgence

    8 November 2013 at 15:55
  • Reply Costanza Zanardini

    Bellissimi taglio e colore! Anche io sono una di quelle a cui piace sperimentare sui capelli (qui alcuni miei tagli… http://solocosesemplici.blogspot.it/2013/10/capelli-le-novita-per-la-stagione.html)

    http://solocosesemplici.blogspot.it/

    8 November 2013 at 18:04
  • Reply T.

    Your hair is beautiful! Love the ombre look on you!

    9 November 2013 at 17:00
  • Reply Angelica

    thank you dear!

    9 November 2013 at 18:14
  • Reply Angelica

    yeah, so short! Thank you, I hope so!

    9 November 2013 at 18:14
  • Reply Angelica

    grazie mille ! Li guarderò sicuramente!

    9 November 2013 at 18:15
  • Reply Angelica

    thank you darling! made by me 😉

    9 November 2013 at 18:15
  • Leave a Reply


    *

    angelica-ardasheva-9412
    Mix and Match or maybe too much

     When we were in Paris, my boyfriend bought me a souvenir, no, it wasn't a...

    Close