Follow:

Angelica

Catching blooms in Milano
READ MORE

Travels

DOLOMITES : FOGGY MORNING IN THE MOUNTAINS
READ MORE

Beauty

NARS: AN AUTUMN MAKE UP
READ MORE

Lifestyle

FIG AND HONEY SPARKLING COCKTAIL
READ MORE

Inspiration

INSTAGRAM TO INSPIRE : Krissy Saleh
READ MORE

Fashion

Vintage embellished mini bag
READ MORE
 
 
 

Angelica

Catching blooms in Milano
READ MORE

Travels

DOLOMITES : FOGGY MORNING IN THE MOUNTAINS
READ MORE

Beauty

NARS: AN AUTUMN MAKE UP
READ MORE

Lifestyle

FIG AND HONEY SPARKLING COCKTAIL
READ MORE

Inspiration

INSTAGRAM TO INSPIRE : Krissy Saleh
READ MORE

Fashion

Vintage embellished mini bag
READ MORE
 
 
 
 
 
 
 
Items

VERTU ASTER

vertu-1-3
The first thing I do in the morning, probably even before I open my eyes, it’s take my phone from the nightstand so to be able to connect to my world enclosed in that little device. The world of a blogger is all about communication and sharing, it’s a constant job that involves the entire day, but that’s what happens in the life of almost every one of us I guess.
With the arrival of these small and handy devices we are always connected to the world of communication, the man of today is constantly working from morning to night. My phone is always in my hand, while I’m in metro I reply to an email while I’m at lunch I share a photo on instagram, while walking my dog I make a phone call, even in the shower my phone is always with me !
So in the world so hectic and busy there is no time to lose, you have to be always ready, stay tuned and connected.
The phone is everything to me, contains my entire world of contacts of friends, photo diaries from travels and experiences, saved reminders, and social media. Have a cell phone handy, comfortable, functional and practical is so important to me, but the quality is what makes the difference and it’s definitely the main reason why I was so surprised and conquered by VERTU and its new ASTER, perfect for a fashion lover like me.

 

La prima cosa che faccio al mattino, probabilmente ancor prima di aprire gli occhi, è prendere il mio cellulare dal comodino e connettermi al mio mondo racchiuso in quel piccolo device. Il mondo di una blogger ruota tutto intorno alla comunicazione e condivisione, è un lavoro continuo che coinvolge giornate intere, ma è ciò che accade nella vita di quasi ogni uno di noi.
Con l’arrivo di questi piccoli e maneggevoli device siamo sempre connessi a questo mondo di comunicazione, l’uomo di oggigiorno lavora costantemente dal mattino alla sera. Il mio telefono è sempre nelle mie mani, mentre sono in metro rispondo ad una email, mentre sono a pranzo condivido una foto su instagram, mentre passeggio col cane faccio una telefonata di lavoro. Insomma nel mondo così frenetico e movimentato non c’è tempo da perdere, bisogna essere sempre sull’attenti, sempre aggiornati e connessi.
Il cellulare per me è tutto, racchiude tutto il mio mondo fatto di contatti di amici, foto di ricordi di viaggi ed esperienze vissute, di promemoria salvate e social media. Avere un cellulare maneggevole, comodo, funzionale e pratico è così importante per me, ma la qualità è ciò che fa la differenza ed è sicuramente il motivo principale per cui mi ha così stupito e conquistato il marchio VERTU e il suo modello ASTER, ideale per un’amante del fashion come me.
VERTU was established in the late ’90s in England where is still related as tradition and production. The quality and luxury is what characterize this brand and set it apart from any other brand on the market.
The first time I took in hand a Vertu phone I understand that what I had in hand it wasn’t just a phone but a piece of art and after I discovered all the qualities of this product I have had a confirmation.

 

VERTU nasce alla fine degli anni ’90 in Inghilterra a cui è legato tuttora come tradizione e produzione. La qualità e il lusso è ciò che contraddistinguono questo brand e lo differenziano da ogni altro marchio presente sul mercato.
La prima volta che ho preso in mano il telefono Vertu ho capito di avere in mano non solo un cellulare ma un opera d’arte e scoprendo tutte le caratteristiche che contraddistinguono questo prodotto ne ho avuto la conferma.
Today I will introduce to you a new model called ASTER, so elegant as chic and distinguished by the unique quality of Vertu.
Each Aster is handmade by a single master craftsman from start to finish to create an elegant and unique piece.
Only if the craftsman is satisfied with the finished product, only then, he complete the Aster with a  small signature as a sign of his work and the recognition of the quality of the object.

 

Oggi vi presento un nuovo modello di nome ASTER, un modello tanto elegante quanto chic e contraddistinto dalla ineguagliabile qualità di Vertu.
Ogni Aster è realizzato a mano da un artigiano dall’inizio alla fine, per creare un’oggetto elegante e unico nel suo genere.
Solo se l’artigiano è soddisfatto del prodotto finito, solo allora, incide una piccola firma come segno del suo lavoro e del riconoscimento della qualità del oggetto.
Each Vertu Aster is made with first quality materials from the body made of a single titanium piece, an alloy as light as it’s durable and sturdy. Screen is protected by hand cutted sapphire crystal 117 carat while the leather is sourced and refined in the oldest European tanneries.
Now you understand why I was talking about a luxury product?
But Vertu Aster is not only the result of an extraordinary art work and materials of excellent quality, but it is also an elegant and glamorous object that meets the needs of even the most demanding fashionista. It’s available not only in a wide range of colors but also in different leather finishes like calfskin and more exotic Ostrich and Karung.
Ogni Vertu Aster è realizzato con materie di prima scelta a partire dalla scocca in titanio grado 5, una lega molto leggera quanto resistente e robusta. Lo schermo protetto da vetro zaffiro di 118 kr tagliato a mano mentre la pelle è lavorata e trattata nella più antica conceria Europea.
Ora capite perchè parlavo di un prodotto di lusso?
Ma Vertu Aster non è solo il risultato di una straordinaria arte di lavorazione e materie prime di eccellente qualità, ma è anche un oggetto elegante e glamour che risponde alle necessità anche di una fashionista più esigente. Infatti è disponibile non solo in una vasta gamma di colori ma anche in differenti pellami come pelle di vitello e i più esotici Struzzo e Karung.
But if the product is excellent, so even the service provide by is unique.
The Vertu key in ruby red opens the door to a unique experience, made of Vertu Concierge service, Life and Certainty, which you can find out more about on the Vertu website here.

 

Ma se il prodotto è eccellente, così anche il servizio offerto è unico nel suo genere.
Il tasto Vertu in rubino rosso apre la porta ad un’esperienza unica, fatta di servizi Vertu Concierge, Life e Certainty, di cui potete scoprire di più sul sito Vertu qui.

A final word about technology of Aster as the operating system Android 4.4 kit-kat, the FULL HD screen 4.7-inch and 64GB of memory.

The DOLBY surround and ringtones made ​​exclusively for Vertu by the renowned London Symphony Orchestra.

So Vertu has transformed one of the most essential items of everyday life into a unique piece of art.
Extraordinary craftmanship. Extraordinary services. Extraordinary performance. Vertu’s extraordinary Aster for an extraordinary life.

Un ultimo cenno alle qualità tecnologiche come il sistema operativo android kit-kat 4.4., lo schermo in full HD di 4.7 pollici e 64gb di memorie interna.

L’audio DOLBY e le suonerie realizzate in esclusiva per Vertu dal rinomato London Symphony Orchestra.

Così Vertu ha trasformato uno degli oggetti più essenziali della vita di ogni giorno in un pezzo d’arte unico nel suo genere.
Extraordinary craftmanship. Extraordinary services. Extraordinary performance. Vertu’s extraordinary Aster for an extraordinary life.

Share on
Leave a comment

You may also like

No Comments

Leave a Reply


*